torsdag 24. juni 2010

24. juni, San Fransisco, California
Nok en gang sjøutsikt! Bare et LITE problem; Vi ser NESTEN ikke utsikten.

Kald-i-fornia er dagens utrykk. Det er så KALDT her!!! Akkurat på kyststripa. Det regner ikke, men tåka ligger så tett at du blir våt når du går ute. Og i dag blåser det også, så det skikkelig rister i heimen.
Litt ganske utrolig kjedelig akkurat det da, men dette ER California sommeren, sier de som har greie på det.


Vi kjørte faktisk gjennom ei varm stripe i dag. Det er nemlig bare akkurat her ved kysten det er så kaldt. Bare en liten time inn i landet er det 15 grader varmere, og SOL. Drar dit i morra....

Men, et STORT og godt men denne dagen: San Fransiso. Fasinerende by. Jada, jeg visste at det gikk opp og ned. Men det var tøfft å se, bølgende oppover, og så nedover igjen mot havna. Byhusene liggende oppover og nedover bakketoppene.

Hele dagen til Sight-seeing i dag. Parkerte et stykke utenfor, tog inn til bykjernen.


Kvelden i går og natta hadde vi i Salinas, hos familien til Megan som bodde hos oss i fjor. Kjekt å se skolen(hvor summerschool er godt i gang), byen, bassenget (der hun har sommerjobb). Hjemmelaget middag fra grillen, hyggelig prat.


Så er spørsmålet: Hvor kan du løpet og løpe og likevel (så og si) aldri komme til slutten av stranda? Monterey bay kanskje? Prøvde meg et stykke, måtte snu LEEENGE før stranda var slutt.


Tidlig morgen i går, halv sju nærmere bestemt: På vei til en engelsk pub i Monterey Bay: Fotball, selvfølgelig. USA, USA, USA! Skikkelig stemning da USA skåra på overtid. Fotball, egg og bacon, ingen dum kombinasjon! Jeg heier på USA(og Clay. Krysser fingrene for at treneren skjønner at han trenger ham i 16. dels finalen), og likte godt at de klarte seg videre. Ny kamp søndag(for meg altså...og for USA)

Jeg VELGER jeg, skjønner dere, ser bare utvalgte kamper. Så mye annet greit å finne på når man er on the road.

Våte vinduer, og vinden pisker i sjø-utsikten min....men fortsatt nyter jeg dettte i fulle drag! I morgen er det en uke til vi skal levere bilen. For å være helt ærlig: Det synes Arne er HELT greit, tror jeg. Jeg har fortsatt litt igjen før jeg synes det er mer enn bare sånn passe greit. Men jeg gleder meg til to uker i Seattle med svipp til Canada.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar