lørdag 19. juni 2010





19. juni(tror jeg...) Santa Barbara, California

Bare et bilde i dag! Det tok MYE venting og tålmodighet å få det "loada" . Det er mye godt å si om disse campingplassene på California-kysten. Men internett, det fikser de dårlig. De HAR det, men så treigt!!!

Holdt på å tråkke på en slange i dag. Det er IKKE bare skryt, det er helt sant. Løpe-tur i dag morres, både Arne og jeg, innover og oppover i en "canyon" med både blomster og dyr...og viser det seg; Slanger.

For å være ærlig, føltes det bare som om jeg NESTEN tråkka på en orm i Jegersberg. Men det VAR en slange. Ganske lang, men ganske redd også, bukta seg fort inn i buskene umiddelbart etter vårt plutselige møte.
Holdt på å snu. Må innrømme det, men Arne fikk meg til å fortsette. FIIIIN tur! Oppover, oppover, oppover. Nydelig utsikt mot kysten bak oss, og fjellene foran oss. For de som er lokalkjent: Tenkte på "Kleivan", STORT format, og Langelandsfjellet, en del høyere tror jeg? Dette "fjellet", altså.

De er utrolig flinke til å ta vare på det de TAR vare på, i dette landet. Nasjonalparker, stat-parker og stat- strender rundt hver sving. Vakkert, vilt, med dyreliv så rikt at vi SER det når vi beveger oss langs stier og veier.

Siden i går har vi sett: Rådyr, stinkdyr, ekorn, alle slags sjøfugl, DELFIN!!!!....og altså slange. 

Så hører det med til historien at de IKKE er så flinke til å ta vare på det de IKKE tar vare på. ENORMT mange biler her, STORE biler, som kjører og kjører. Hele tida. 
- Vi har ikke rush-tid lenger, sa en amerikansk dame vi snakka med i går. Vi har like mye biler på veien hele tida, søndag som mandag. Amerikanerne synes de har dyr bensin, den er mange ganger billiger enn vår. Så de kjører og kjører....

Likevel, VAKKERT; det de TAR vare på. Tror jeg må koste på meg ET bilde til, fra dagens topp: Sånn som dette er det i mil etter mil etter mil etter mil....I morgen kjører vi videre etter to netter på denne stranda.


Sånn. Det tok ti minutter. Men det var verd det???

4 kommentarer:

  1. Siden det ikke er så mange som legger inn kommentarer, vil jeg bare si at jeg følger bloggen og er fortsatt litt misunnelig. God tur videre. :-)

    SvarSlett
  2. Og bilde: Ja det var verd det!!!

    SvarSlett
  3. artig å følge dere. Må være deilig å ha så innmari god tid!!!

    SvarSlett
  4. Hei, We are still following your travels with GREAT interest! What BEAUTIFUL pictures. We see that you have learned much about California, it's beauty and traffic, traffic, traffic--hopefully, that will get better when you are not near the big cities. Greetings to Arne--read his futbol blog. Our best to both of you: Harold and Carol

    SvarSlett