mandag 31. mai 2010

Endelig i New York





85 år, og i Amerika for første gang. Han nølte overhodet ikke da vi snakka om det for tre uker siden: Jeg har pass, var det kontante svaret da vi

nevnte at han KUNNE bli med til New York for å besøke familien.

Vi kom i går. Før klokka halv elleve:

Frokost på Starbuck

Topppen av Empire State building

Buss via Greenich Village og Soho og til Ground Zero

Tilbake i Greenich Village; American breakfast med Solveig og Hedda. TO EGG!!!

Det var egentlig

Ruth og Magnhild som hadde invitert: Magnhild(102) som kom til Amerika som 16 åring etter at faren måtte over for å finne arbeid. Ruth(85), født i Brooklyn, men begge har full oversikt over kusi

ner og fettere i Norge, deres barn og deres barnebarn.

Det var dit Sverre skulle. Spise middag – ”I am not a cook!!!” advarte Ruth over telefonen. Men middag blei det i huset i Brooklyn. Middag og minner, bilder fra Norge, som Sverre hadde med på minnepenn. Grundig oppdatering på alle. Husker du henne? Kan du huske den gangen?


Til og med naboen hadde satt opp de norske flaggene.

I dag: nytt familiebesøk - i Jersey for å besøke Erik. Kanskje noe fint til Helga på Macys? I morgen tidlig henter sønnen til broren til Ruth(!) Åtte sharp står han utenfor Hotel Pennsylvania. De skal til Conneticut, se på hans fars ”bookbindery”

Hva kan jeg si? SLÅ DEN, dere! Når dere er 85

Anne Berit – ikke endelig-on-the-road enda, men endelig-in-new-york-med-svigerfar J

2 kommentarer:

  1. Arne nevnte bloggen på facebook. Måtte selvfølgelig sjekke ut. For en spennende tur dere har lagt ut på! Jeg følger gjerne med:)

    Nyt ukene og opplevelsene!
    Hilsen Birgitte

    SvarSlett
  2. Det er ikke ofte jeg innrømmer jeg er misunnelig, men nå som klokken er 0745 og jeg sitter her i Vågsbygda på jobb ligger misunnelsen KJUKT !!! utpå. Ha en fantastisk tur. Hilsen Kjetil

    SvarSlett